dijous, 15 de desembre del 2011

Excursió a Terrassa - 4t

Hicham Benchrif, 4t AVam anar d'excursió a Terrassa al Museu de la Ciència de Catalunya. Quan vam arribar tots vam esmorzar, després vam anar a visitar els vehicles. Quan vam anar a visitar-ho tot vam dinar, vam jugar una mica i després ens van cridar, ens vam posar el davantal i vam fer veure que érem treballadors. Després ens vam fer una foto tots junts com si fóssim treballadors de la fabrica, va venir una senyora a explicar-nos tot el museu. El Yue, el Bruno i jo vam estar fent fotos a les màquines. La senyora ens va posar treball com si fóssim treballadors de veritat. A mi em va posar de carboner i era el que guanyava menys diners dels nens, el “xivato” era l'Oscar, els ajudants de l'Oscar eren el Jose i el Samuel i quan vam acabar el joc ens en vam anar cap a casa.
Nina, 4t A

El dia 25 de Novembre, vam anar al museu de Terrassa, ho vam passar molt bé. Ens va dir, que el museu abans era una fàbrica. I també ens van dir que portaríem un davantal. Ho vam passar molt bé perquè ens van dir que els que treballaven, cobraven... una pesseta al mes. I una història que li va passar a una dona en un màquina de cosir, que li va enganxar els cabells i la màquina de cosir la va agafar i la va matar. Treballaven els homes, les dones i els nens i nenes. Els nens o nenes treballaven a partir de 6 anys. Els homes i les dones treballaven per separat, els homes treballaven per una part, i les dones en una altra part.
Alba, 4t A
Les classes de 4tA i de 4tB vam anar de excursió a Terrassa a un museu que abans era una fàbrica. Vam veure on treballaven els homes i les dones, la guia en va donar treball de mentida. A un nen de la meva classe que es diu Hicham li van donar treball de carboner, i li pagaven molt poquet. Després hi havia un nen que havia de posar el carbó a la caldera. Les noies havíem de treballar amb la llana. La guia em va donar el treball de que si posava la mà a la màquina et punxaves i t'haurien de tallar la mà. Si no et posaves un mocador, una màquina t'agafava els cabells i et tallava el coll. Vam veure on treballaven els nens de 6 anys. Treballaven i no tenien vacances, només reposaven els diumenges.
Ainhoa, 4t A
L'excursió al Museu de Ciències va ser de lo millor. Vam veure cotxes antics i motos, vam veure un senyor arreglant una bicicleta antiga. Això abans era una fàbrica i a les nenes ens van dir: “Treballareu en màquines de fer llana i fer fils”. Una senyora en la antiguitat tenia un cabell molt llarg, es va agafar amb una màquina i es va tallar el coll i fa desenes d'anys que ja ha mort. Als homes els van dir que havien de treballar a la carbonera, a la màquina de vapor i tres amb les dones. Els nens i les nenes havien de pujar fins a dalt de la xemeneia per netejar-la tota i els donaven només als homes i a les dones 25 pessetes. Vam veure el despatx del director i el que s'encarregava d'ajudar al director. N'hi havia 2 que ho veien tot i li deien a l'encarregat i ell li deia al director i l'encarregat les acomiadava o es quedaven. Hi havia una màquina que posaven una fitxa i deia si havien arribat a l'hora o havien arribat més tard. I eren molt pobres.

Clica per veure totes les fotos.

Teo, 4t A
Vaig anar d'excursió a Terrassa i vaig entrar al museu de la ciència on hi havia moltes coses impressionants. Ens van deixar jugar amb les joguines i després vam anar a menjar. Després ens vam posar els davantals que havíem portat de la classe. Havia vingut a explicar una dona. Ens explicava el treball dels homes antics i ens va dir a cadascú que fes un treball, a cadascú una cosa diferent.
Valentin, 4t A
El divendres 25 de novembre vam anar d'excursió a Terrassa, a un museu de ciència que abans era una fabrica tèxtil. Era molt gran. Una de les coses més divertides va ser quan vam mirar tots els cotxes antics, del futur i les motos. L'altra cosa més divertida va ser quan ens van dir que hauríem de fer un treball com cremar el carbó, netejar la xemeneia. Però el que menys em va agradar va ser que tan sols pagaven una pesseta o menys. El principal “xivato” va ser l'Oscar i els seus ajudants el Jose i el Samuel.
Yue, 4t A
Vam anar d'excursió a Terrassa al museu de la ciència, a l'antiga fabrica de carbó. Allà ens van donar un ofici a cada un de nosaltres, a mi em van posar de mecànic, d'encarregat de la burra.
Allà vam veure moltes exposicions i també vam jugar amb elles, jo em vaig portar la càmera i vaig fer fotos des de l'autobús mentre fèiem el viatge. Quan vam arribar també ens vam posar a fer fotos l'Hicham, el Bruno i jo. Quan vam acabar d'esmorzar ens vam posar a jugar i després la Pilar va fer veure que era el cap i ens va fer treballar de mentida. Va ser genial!
 Xingda, 4tA
El divendres 25 de novembre els de 4t vam anar a Terrassa a veure el Museu  de la Ciència i de la   Tècnica de Catalunya. Vam sortir de Blanes en autobús a les nou del matí. Quan vam arribar vam veure les màquines que utilitzaven  abans a la fàbrica de teixits. Hi havia cotxes, avions antics. Vam    tornar a Blanes a les 5.